tanternasljuvaliv

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Hovis och vila.

Av Tina Nordlund - 4 september 2012 21:36

Idag är de tisdag och Hovis var här i fredags. Honey har konstigt nog blivit öm i fram fötterna speciellt vänster fram.Det brukar hon inte göra och så måste jag tvätta karlederna bak för hon börjar få början av mugg då det är så jävla blött i hagen nu. Samma sak varje höst. Men snart hoppas jag hon gått in sina fötter.  

Lillis har ju haft räta i sina framfötter, speciellt höger med en stor spricka för två och ett halft år sen. Men nu på höger har de vuxit ner fin och de är bara ett litet knapp håll kvar. Vänster fram visade sig att hon hade efter tre månader hos mig och det är lite kvar, men jag ska tjära det och bara låta de växa ner. För hon är barfota för första gången på två och ett halft år som jag har henne. Men nästa gång blir de skor igen. Hon verkar inte ömfotat, som jag trodde hon skulle bli. men det är ju bara bra.



 

Tanterna har vila till Fredag och sen måste jag få igång dom igen, sakta men säkert.

Shoppa åt dom idag med hela två nya grimskaft i vinröd färg =)

 

kram säger tanterna 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Nordlund - 18 november 2013 18:26

Jag kan inte fatta att mina tanter är så gamla och fräscha. Dom gör de mesta har sällan vart halta, utan bara markerat nån gång lr svullen vilket har gett sig efter två tre dagar. Bara massa skrubbs igentligen. Så har jag ju haft tur =) Honey är en s...

Av Tina Nordlund - 14 november 2013 21:02

Att man inte tänker ibland på att jag har faktiskt ridleden magiska stigar bara runt hörnet. Här glömmer man att man kan rida runt flera mil och drömma sig bort och de gjorde jag och A idag. Vi tog tanterna och skritta ut i skogen en del av ridleden....

Av Tina Nordlund - 12 november 2013 22:41

Idag har tanterna inte gjort ett dugg och de lär jag få höra imorgon av Honey`s ryttare  ;) Jag har iaf bäddat åt dom och gett dom kvällsmat. Men sitter i funderingar täckes vägar. Visst har jag många täcken, men jag är ibehov av ett nytt stall...

Av Tina Nordlund - 27 april 2013 18:51

Förra fredagen fyllde Honey 21 och imorgon fyller Lillis 22. Tiden den går. Förra lördagen när jag var ute med Lillis, dök hon med framdelen och ja jag stog på backen och sen blev puttad av henne när hon reste sig.Så jag åkte i backen, men inte hårt ...

Av Tina Nordlund - 4 februari 2013 20:00

Idag har tanterna vilat, för de snöar igen. Stora vita fina flingor ...

Presentation


Tanterna är Honey Cage född 92-12-04
och Lillis Fly född 91-28-04. Honey kom till mig 2006 september och Lillis kom 2010 maj. Tanterna är pensionerade travare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards