tanternasljuvaliv

Alla inlägg den 18 november 2013

Av Tina Nordlund - 18 november 2013 18:26

Jag kan inte fatta att mina tanter är så gamla och fräscha. Dom gör de mesta har sällan vart halta, utan bara markerat nån gång lr svullen vilket har gett sig efter två tre dagar. Bara massa skrubbs igentligen. Så har jag ju haft tur =) Honey är en snäll häst innerst inne, men jag tror hon bråkar ibland för att de ska hända nåt. Men de gör hon bara med L och mig ;) Tror hon blir smått uttråkad om inget händer lr spöken anfaller i skogen ;) Lillis skulle vart en handikapps, nybörjar häst om hon inte var min. Då hon är så snäll och försiktig när hon får nån som är rädd lr nervös. Hon anpassar sig efter ryttare. Hon tar ut svängarna och skakar sina lurviga, då hon känner att människa på har koll på henne. Men hon lever livet som skogsmulle/terapi häst på ålderns höst. Honey agera oxå som nybörjar häst ibland och sköter sig då. Men hon tycker de är roligare att springa som en galning och studsa lite. Vem sa att mina är gamla, dom är unga i sinnet. Bara kroppen som börjar bli gammal.

Idag har ju Lillis agerat terapihäst J satt upp och spände sig, kramp höll i sadeln. Tur att de inte vart Honey, för då hade hon vart spändoxå. Men Lillis nej hon är avslappnad och går som vanligt till gräskanten, där det är skönare att gå tycker hon. Som sagt avslappnad Lillis, spänd ryttare, inga problem. Lillis kör sin stil och till slut sitter J och gungar i hennes takt och höll vissligen fortfarande i sadeln. Men inte spänner sig Lillis fortfarande, utan går på sina vägar. Blir lite sur på mig, då jag drog bort henne från hållet jag gjorde kullerbyta med henne. Men sen gick hon glatt i kanten igen.

Honey hon var rätt lugn för att vara hon och inte gjort nåt på nån dag. Men ack syndes vi alla med reflexer och rumptäcken =)

Yey för mina bästa tanter <3 <3 <3  



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tanterna är Honey Cage född 92-12-04
och Lillis Fly född 91-28-04. Honey kom till mig 2006 september och Lillis kom 2010 maj. Tanterna är pensionerade travare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards